Totalbanken og Sparekassen Danmark fusionerer
Efter at fusionen er blevet godkendt, er det nu tid til at lægge vores systemer sammen. Herunder kan du læse mere om, hvad det betyder for dig som kunde.
Sammenlægningen nærmer sig
Fusionen blev for længe siden vedtaget og gjort officiel. Nu er vi kommet til et mere afgørende punkt for dig som kunde, nemlig tidspunktet, hvor vi sammenlægger vores systemer.
For dig som kunde betyder det, at du vil få nye kontonumre, og at du skal vænne dig til en ny net- og mobilbank.
Sammenlægningen vil ske i weekenden den 9. og 10. november 2024.
Indtil sammenlægningen vil fusionen ikke få nogle konsekvenser for dig. Herunder kan du læse mere om, hvad du som kunde skal være opmærksom på i den kommende tid.
Seneste nyt om fusionen
Sparekassen forkæler sine foreningskunder
Særskilt fasttrack for foreninger på Fyn, der ønsker at få del i sparekassens lave priser.
Nyt tilbud til vores kunder i ’tidligere Totalbanken’
Nyt tilbud til vores kunder i ’tidligere Totalbanken’. Kundeservice med lang åbningstid og weekend-åbent.
Efter fusion: Samme rådgiver, samme telefonnummer, samme adresse
Kunderne kommer stort set ikke til at mærke skiftet fra Totalbanken til Sparekassen Danmark Ivan Sløk, Forhenværende administrerende direktør i Totalbanken. ”I d
I sparekassen brænder vi for vores lokale foreninger
For nyligt lancerede Sparekassen Danmark ”Foreningsservice”. En ny afdeling, der er sat i verden for at gøre administrationen nemmere for lokale foreninger. Og forleden aften i Fjerritslev udtryk
Nyt kontonummer – hvad så?
Vi gør alt for, at overgangen til dine nye kontonumre bliver så gnidningsfri som mulig. Der er dog et par ting, vi ikke kan gøre på dine vegne. Se her, hvad du selv skal huske, når du får nye kontonumre.
Du skal selv sørge for at:
- Opdatere kontooplysninger i MobilePay
- Ændre dine kontooplysninger ved:
- Arbejdsgiver (medmindre du er offentligt ansat)
- Din udlejer
- Sygeforsikringen Danmark
- Andre personer/virksomheder, som overfører penge til dig
Vi sørger til gengæld for at:
- Ændre kontonummer på din NemKonto
- Ændre alle dine faste overførsler
- Tilkoble dine betalingsserviceaftaler til dit nye kontonummer
Men bare rolig …
Skulle du senere modtage betalinger til dine nuværende kontonumre, spænder vi et sikkerhedsnet ud under betalingerne og sikrer, at disse bliver videreført til dit nye kontonummer. Hvis vi konstaterer betalinger til dine tidligere kontonumre, vil vi kontakte dig, så du kan få det ændret.
Spørgsmål og svar
Hvad betyder det for mig?
Skal jeg have nye betalingskort?
Beholder jeg mit kontonummer?
Alle dine konti vil samtidigt ændre registreringsnummer fra "6880" til "9070".
Får jeg en ny rådgiver?
Ændres mine vilkår?
Kan jeg bruge min net- og mobilbank, som jeg plejer?
VIGTIGT: Fra fredag den 8. november kl. 19.00 til mandag morgen den 11. november vil du IKKE kunne tilgå din net- og mobilbank.
Der vil desuden være lukket for handel med værdipapirer i en periode. Læs mere under afsnittet "Kan jeg handle værdipapirer, som jeg plejer?"
Find din nye netbank her
NB! Hvis du har tilføjet netbanken til dine favoritter, skal du være opmærksom på, at linket ikke længere virker fra mandag den 11. november 2024. Du skal derfor tilgå netbanken via www.spard.dk.
Skal jeg downloade en ny mobilbank-app?
Søg på "Sparekassen Danmark" og kig efter dette ikon:
For at komme i gang med din nye mobilbank-app skal du blot logge på med dit MitID, og så er du i gang. Det kan du gøre fra mandag den 11. november 2024.
Kan jeg bruge Apple Pay og Google Pay, som jeg plejer?
Kan jeg bruge MobilePay, som jeg plejer?
Kan jeg fortsat hæve penge i KONTANTEN?
Når vi kommer tættere på den tekniske sammenlægning i 2024, vil vi orientere om den fremtidige adgang til pengeautomater, døgnbokse m.v.
Kan jeg beholde mine forsikringer i Privatsikring?
Kan jeg handle værdipapirer, som jeg plejer?
Har du spørgsmål til værdipapirhandel i ovenstående periode, kan du kontakte sparekassens investeringscenter.
Kan jeg fortsat tilgå mit Online budget?
Kan jeg overføre penge til udlandet?
I begyndelsen af oktober vil vi orientere grundigt om den fremtidige håndtering af udenlandske overførsler. Her vil vi blandt andet afholde webinarer, som forklarer den fremtidige proces.
Får mine konti nye navne?
Kan jeg se mine tidligere transaktioner?
Vær opmærksom på, at der kan gå op til en uges tid, før du kan se alle dine transaktioner. Vi starter med at indlæse de nyeste.
Virker mit betalingskort, mens sammenlægningen finder sted?
Hvis du har Mastercard, vil det dog være underlagt et begrænset forbrug i den weekend, hvor sammenlægningen af vores systemer finder sted. Du kan derfor med fordel hæve et større kontantbeløb, hvis du skal benytte mange penge i ”fusionsweekenden” den 9.-10. november. Fra mandag den 11. november vil dit kort virke som normalt igen.
Vær opmærksom på, at du IKKE kan anvende dine betalingskort i sparekassens pengeautomater i ”fusionsweekenden” den 9.-10. november.
Hvor kan jeg få hjælp, hvis jeg har problemer med min net- og mobilbank?
Du kan kontakte os på 8222 9550.
Om fusionen
Fusionsdokumenter
Vedtægter for det fusionerede institut - Sparekassen Danmark
Aktionærinformation 20. juli 2023
Underskrevet Fusionsplan og -redegørelse
Deloitte: Vurderingsmandsudtalelse om fusionsplanen 2023
Information til dobbeltkunder i Sparekassen Danmark og Totalbanken A/S
PwC: Erklæring om kreditorernes stilling 2023
PwC: Vurderingsmandsudtalelse om fusionsplanen 2023
Årsrapport for Sparekassen Danmark 2022
Årsrapport for Sparekassen Danmark 2021
Årsrapport for Sparekassen Vendsyssel 2020
Årsrapport for Totalbanken 2022
Hvorfor er der behov for en fusion?
FinansWatch og EY kårer hvert år Årets bank. Og til kåringen i år, som sker den 30. maj, var Totalbanken nomineret i gruppen af mindre banker, og Sparekassen Danmark var nomineret i gruppen af større banker. Så det er to skarpe pengeinstitutter, der nu skal sammenlægges.