Sparekassen Djursland er nu en del af Sparekassen Danmark

Fusionen mellem Sparekassen Danmark og Sparekassen Djursland er nu godkendt af både repræsentantskaberne og relevante myndigheder. Følg med her for løbende opdateringer om fusionen.

Se spørgsmål og svar
Person står på toppen af "Tre Høje" og kigger ud over Mols Bjerge og Fuglsø Vig
Bemærk, at den tekniske sammenlægning finder sted i weekenden den 20. - 21. september 2025.

Aktuel status på fusionen


Godkendelse fra bestyrelserne
Godkendelse fra Sparekassen Djurslands repræsentantskab
Godkendelse fra Sparekassen Danmarks repræsentantskab
Godkendelse fra myndighederne
Sammenlægning af systemer
20.-21. september

Hør Peter Lading Sørensen sætte et par ord på fusionen mellem Sparekassen Djursland og Sparekassen Danmark


Spørgsmål og svar


Hvad betyder det for mig?

Skal jeg have nyt kort?

Dit nuværende betalingkort vil fortsat fungere. Kortet vil på et senere tidspunkt blive udskiftet med et nyt Sparekassen Danmark kort. Vi forventer, at udskiftningen sker i 4. kvartal 2025.

Får jeg en ny rådgiver?
Nej, du vil stadig have din samme personlige rådgiver.
Får jeg ny net- og mobilbank?
Du vil fra mandag den 22. september kunne logge på Sparekassen Danmarks netbank på www.spard.dk/netbank

Du skal også anvende Sparekassen Danmarks mobilbank, som du kan downloade på App Store og Google Play butik.

Søg på "Sparekassen Danmark" og kig efter dette ikon:


Sparekassen Danmarks Mobilbank

Første gang du forsøger at tilgå din Sparekassen Djursland mobilbank efter sammenlægningen, vil du også blive bedt om at downloade Sparekassen Danmarks mobilbank.
Kan jeg bruge Apple Pay og Google Pay, som jeg plejer?
Ja, du kan anvende Apple Pay og Google Pay, helt som du plejer.
Kan jeg oprette mit kort i Apple Pay og Google Pay i løbet af fusionen?
Nej, det vil ikke være muligt at oprette nye kort i Apple Pay og Google Pay fra torsdag den 18. september klokken 18.00. Det vil igen være muligt fra mandag den 22. september.


Kan jeg bruge MobilePay, som jeg plejer?
Ja, du kan bruge MobilePay, som du plejer.
Kan jeg anvende pengeautomaterne, som jeg plejer?
Du kan anvende KONTANTENS pengeautomater, som du plejer, indtil torsdag den 18. september kl. 16.00.

Pengeautomater, der er placeret i Sparekassen Djurslands afdelinger, vil blive lukket den 16. september og installeret igen den 17. og 18. september. De vil herefter være en del af Sparekassen Danmarks netværk af pengeautomater. Fra mandag den 22. september vil du kunne benytte alle Sparekassen Danmarks pengeautomater.
Hvordan bestiller jeg valuta og kontanter?
Du kan bestille kontanter og valuta til levering i din lokale afdeling via Sparekassen Danmarks hjemmeside. Du skal anvende nedenstående links:

Bestil kontanter
Bestil valuta
Kan jeg beholde mine forsikringer i Privatsikring?
Ja, dine forsikringer fortsætter uændret.
Får jeg nyt registreringsnummer?
Ja, fra mandag den 22. september får alle dine konti registreringsnummer 9070. Du behøver ikke foretage dig noget i den forbindelse.
Vil jeg få nye kontonumre?
Det afhænger af dine nuværende kontonumre. Hvis du har et kontonummer, som starter med ”000”, vil du i forbindelse med fusionen få et nyt kontonummer. Lavpraktisk vil ”000” blive erstattet med ”806”. Du behøver ikke rette dit registreringsnummer.

Ændringen skete den 11. august, og du modtog i juli et særskilt brev, som angiver dine nye kontonumre, samt hvad du skal være opmærksom på i den forbindelse.

Du kan se brevet under Spørgsmål og svar - Informationer og varslingsbreve.
Får jeg nye priser og renter?
Ja, du vil fra mandag den 22. september være omfattet af de priser og indlånsrenter, som gælder for Sparekassen Danmark. Du kan læse mere herom, i det brev du modtager midt i juni.

Dine udlånsrenter vil ikke ændre sig.

Sparekassens fulde pris- og renteoversigt kan du finde på www.spard.dk/priser
Ændres mine vilkår?
Fra mandag den 22. september vil det være Sparekassen Danmarks almindelige forretningsbetingelser, som gælder.
Får mine konti nye navne?
Hvis du selv har navngivet din konto, for eksempel ”Madkonto” eller lignende, så vil det navn fortsat gælde efter fusionen. Dog vil for eksempel Sparkonto ændre navn til SparD Plus, og din Sparopsparing vil blive ændret til en Garantopsparing.
Kan jeg fortsat bruge ”MinePenge-app’en”?
Efter fusionen vil dine børn skulle downloade app’en ”Youngster”, som fungerer på samme måde som ”MinePenge-app’en”.
Hvordan kan jeg få hjælp, hvis jeg har spørgsmål udenfor sparekassens åbningstid?
Du kan kontakte sparekassens kundeservice. Du kan ringe til dem direkte på 82229550. Hvis du ringer på Sparekassen Djurslands tidligere hovednummer, 86461322, vil du også blive viderestillet automatisk.

Sparekassens kundeservice har følgende åbningstider:

Hverdage mellem 8.00 og 20.00

Weekender mellem 08.00 og 18.00
Kan jeg modtage og foretage straksoverførsler?
Nej, du kan ikke foretage eller modtage straksoverførsler i fusionsweekenden. Du vil fra mandag den 22. september igen kunne foretage og modtage straksoverførsler.
Kan jeg handle værdipapirer, som jeg plejer?
Du kan handle værdipapirer indtil mandag den 15. september kl. 17.00. Har du et behov for at handle herefter, kan du kontakte din rådgiver eller sparekassens investeringscenter.
Kan jeg overføre penge til udlandet?
Du kan overføre penge til udlandet indtil onsdag den 17. september kl. 14.00. Har du et uopsætteligt behov for at overføre et beløb til udlandet i perioden mellem den 17. september og mandag den 22. september, kan du kontakte din rådgiver.
Kan jeg modtage penge fra udlandet?
Ja, du kan fortsat modtage penge fra udlandet.

Vær dog bevidst om, at du fra mandag den 22. september skal anvende Sparekassen Danmarks BIC/SWIFT- kode: VRSPDK22

Om fusionen

Hvorfor er der behov for en fusion?
Fusionen sker ikke, fordi der er et behov, men fordi den giver nye muligheder. Den kommende fusion vil ske mellem to stærke parter, og målet er at skabe et større og endnu stærkere, lokalt forankret pengeinstitut.
Bliver der lukket afdelinger?
Nej, alle Sparekassen Djurslands afdelinger fortsætter. Hensigten med fusionen er tværtimod at skabe mulighed for vækst i de eksisterende afdelinger. Fusionen vil gøre det muligt for os at udbygge vores tilstedeværelse og synlighed på Djursland.
Bliver der afskediget medarbejdere?
Nej, alle Sparekassen Djurslands medarbejdere bliver tilbudt et godt job i Sparekassen Danmark, og du kan som hidtil ringe og skrive direkte til din rådgiver.
Informationer og varslingsbreve
Notifikation vedrørende kundeoplysninger
I forbindelse med sammenlægningen af Sparekassen Djursland og Sparekassen Danmark (”Institutterne”) gennemførte Sparekassen Danmark en lovpligtig undersøgelse af, om der pr. 31. december 2024 var kun-der, som var kunder i begge Institutter og havde indlån (efter fradrag af forfaldne forpligtelser over for In-stitutterne) i Institutterne på over samlet EUR 100.000 (det vil sige over dækningsbeløbet i henhold til indskyder- og investorgarantiordningen). Sparekassen Danmark gennemførte herudover en stikprøvevis gennemgang af Sparekassen Djurslands eksponeringer samt en gennemgang af en række udvalgte større eksponeringer.

Undersøgelserne indebar blandt andet, at Sparekassen Danmark fik adgang til visse kundeoplysninger i Sparekassen Djursland, herunder en række personoplysninger om visse kunder.

Læs hele dokumentet her