Kom godt i gang med din nye netbank

Vi er nu klar med en ny og forbedret netbank, der giver dig bedre overblik over din økonomi, et mere stilrent design og flere nye funktioner.

Log på netbanken
Netbank

Flere nyheder, du kan glæde dig til

  • Hurtig genvej til at betale regninger og overføre penge via ikon nederst til højre, der er tilgængelig på alle sider.
  • Nyt og forbedret investeringsunivers med nyhedsfeed.
  • Få vist din pinkode til dine betalingskort.
  • Du kan vælge hvilke virksomheder, du vil have vist på oversigten.
  • Erhvervsaftaler og privataftaler er altid adskilt.
  • Forbedret kontooversigt på tværs af aftaler med bl.a. totalsaldo.
  • Udvidet kontooversigt med seneste bevægelser og afstemning.
  • Nem overførsel mellem konti på tværs af aftaler.
  • Ved betaling vises både kontonavn, saldo og rådighedsbeløb på alle konti på tværs af aftaler.
  • Kreditorer vises nu under modtagere i betalingsbilledet.
  • ”Importer fil til betaling” godkendes nu som en separat fil og kan følges under menupunktet ”Oversigt over importerede filer”.
  • Du kan ændre rækkefølge på aftaler, konti og transaktioner samt tilmelde afstem-funktion og vælge datointerval under menupunktet ”Indstillinger”.
  • Efter sommerferien bliver det muligt for virksomhedens brugeradministrator, at administrere brugere og betalingstilladelser på aftalen.

Spørgsmål og svar

Hvordan godkender jeg betalinger i net- og mobilbanken som anden godkender?
Hvis der er flere ´godkendere´ i en betalingsproces, er det vigtigt, at alle ´godkendere´ benytter samme net- og mobilbanksløsning. Eksempelvis når ´første godkender´ godkender en betaling via den nye net- og mobilbanksløsning, skal ´anden godkender´ også benytte den nye net- og mobilbanksløsning.

Husk, at vores nye mobilbank hedder Sparekassen Danmark mobilbank.


Hvor finder jeg BS-oversigter?
Du skal fremover hente BS-oversigter og eventuelle tillæg hertil via e-boks.dk
Hvor afstemmer jeg mine posteringer?
Du kan afstemme dine posteringer ved at klikke til højre for den enkelte postering. Hvis du mangler funktionen ´Afstem postering´, kan du slå funktionen til under ´Indstillinger´ og dernæst ´Netbankindstillinger´.
Hvor finder jeg kvitteringen, når jeg har gennemført betalinger?
Betalinger bekræftes med ”Betalinger er modtaget”. Du finder herefter dags dato betalinger under kontobevægelser og øvrige betalinger under fremtidige betalinger. Netbank opdateres snarest med yderligere detaljer på kvitteringer.
Hvordan udskriver jeg flere posteringsdetaljer på én gang?
Vælg posteringerne til venstre og klik på ´Eksporter´ i bunden. Vælg herefter fanebladet ´Detaljer´ og ´Eksporter til PDF´. Her er der mulighed for at få de enkelte posteringsdetaljer pr. side eller samlet.
Hvorfor ny net- og mobilbank?
Svaret kort: Fordi du fortjener bedre. Digitale løsninger bliver erstattet af nye over tid. Det gør de, fordi de skal leve op til de nyeste sikkerhedsstandarder og kunne følge med udviklingen. Din net- og mobilbank er ingen undtagelse. Derfor har vi arbejdet på en ny og forbedret løsning, der gør det nemmere for dig at håndtere dine pengesager digitalt.

En anden væsentlig grund er, at vi alle sammen skal overgå fra NemID til MitID i løbet af 2022, hvilket kræver, at du kommer over på den nye løsning.

Den nye løsning er desuden bygget på en mere tidssvarende platform, hvilket betyder, at vi løbende kan føje nye funktioner til for at sikre dig den bedst mulige digitale oplevelse.
Hvor kan jeg få hjælp, hvis jeg har problemer med min net- og mobilbank?
Du kan få hjælp fra sparekassens support.
Læs mere her

Har du forslag til forbedringer?

Vi arbejder løbende på at forbedre vores selvbetjeningsløsninger, så det bliver nemmere for dig at klare dine daglige pengesager digitalt.

Derfor vil vi meget gerne høre fra dig, hvis du har kommentarer eller konkrete forbedringsforslag til net- og mobilbanken.

Dine kontaktoplysninger